Jag skäms över Gävle sjukhus

vart ska jag börja? 
 
Anders har vart magsjuk och det hela slutade med dropp på sjukhuset innan det vände detta pågick i flera dygn innan vi kontaktade vården och akuten. Nu har Leonel råkat ut för liknande symptom och vi har vart i kontakt med både 1177, HC samt några besök på akuten. Igårkväll vid 8 tyckte 1177 att det var dags att åka in, sagt och gjort och först tar det 40 minuter innan vi ens får träffa någon och när vi gör de så kollar dem temp, blodtryck och allmäntillstånd. sedan tar det 3 TIMMAR att få träffa en barnläkare då jag verkligen blivit arg och upprörd över att vi fått vänta så länge då han är under 1 år och mår dåligt. äntligen får vi hjälp och prover tas, proverna visar då att han är lätt uttorkad och dem ber oss att ge honom vätskeersättning en gång var 5:e minut i 10 timmar och om han spyr eller får mer diarré så ska det läggas till 100ml, vi förstod inte innan att det handlade om var femte minut i tio timmar fram, dessutom så kräktes han redan när vi kom hem. anders kämpade sig igenom natten och jag dum som jag var åkte och jobba 7-11. när jag kommer hem har inget förbättrats och han har gjort många stora diarréer och vi har ej kommit ikapp med vätskan, ringde 1177 och dem sa åk in. måste också skriva att han ej kissat sedan fredag morgon. vi åker in och får vänta sådär länge på allt igen och han har minskat ännu mer i vikt samanlagt 800g sedan i tisdags och ej kissat ännu, provsvaren så bättre ut idag MEN dem ser att han går på sina reservkrafter och vad händer där? jo vi blir hemskickade IGEN då dem anser att hans allmänntillstånd är bra och han vill dricka, enligt mig så är hans tillstånd INTE BRA, inte sig själv för fem jävla öre och jag vill inte dra ut mer på lidandet och tycker han ska få dropp då han ej heller få behålla något av de vi ger, han hade diarré MINST 15 gånger bara där. Sedan kom det också fram att avdelningen var nästan full endast en plats kvar och den skulle kanske något annat mer sjukt barn behöva. 
 
jag är arg, jag är besviken och jag känner mig helt maktlös. Jag undrar vad vi har för vård här i Gävle och vad som måste hända för att han ska få komma in, måste han bli helt okontaktbar eller? 
jag gör just nu mitt bästa för att han ska få i sig allt möjligt, tyvärr får han ej behålla något än och han sover för tillfället. jag har ont i magen för att jag är så orolig och rädd att han ska bli sämre, hur vet jag de denna tid på dygnet? han är ju trött nu och vart går gränsen? 
 
Nej fyfan Gävle sjukhus är ett riktigt slakthus!



Lilla hjärtat <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback