duktig

just nu är jag duktig!
igår somnade jag till 24 timmar.. vaknade på soffan och pallrade mig till sängen!
har inte sovit nå vidare, och vaknar med en tjock hals som gör ont, huvudvärk
öronont och snorig, bra där! jag som ska göra massa nytta idag, men sörrni
det har jag banne mig gjort också, Listan som jag pratade om igår låg på bänken
har jag följ och jag har hunnit med:

- skurit upp purjolöken som mamma sa till mig igår
- vattnat blommorna
- dammat
- städa toan
- dammsuga
- göra fint
- tagit reda på mina viktiga papper som helatiden kommer i brevlådan
- fixat bort flyttkartongerna, har itne bärt dom till vinden men nu jävlar ska de flyttas när A kommer hem

så nu har jag bara två saker kvar
- tänka ut en middag + efterrätt
- baka (fast det var bara om jag hinner och nu är det om jag orkar!)
- handla


jag känner mig duktig! visst är jag de också?
det känns bra att de är fint tills anders kommer hem :) och nu börjar jag få rutiner också!
ha en bra dag på jobbet ni som jobbar och alla andra ska också ha en bra dag :)


vinter i Gävle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback