En vit jul och traditioner

Vi ser ut att äntligen få en vit jul (peppar peppar) och det hör faktiskt till att ha en vit jul, det blir så mycket mysigare och stämningen höjs. Sen flera år tillbaka så firar vi alltid med pappa och c.o på kvällen vilket vi även gör i år med,denna gång och förhoppningsvis fler hemma hos oss, vi har ju faktiskt bäst med plats just nu och jag bara älskar att få fixa och dona!

Ledig både julafton och juldagen så juldagen firas med svärmor och Anders syskon, när man är så många som vi är så kan man faktiskt inte ta alla på en och samma dag utan att stressa ihjäl sig så det blev så detta år! Det känns skönt! Traditioner för mig är trygghet, precis som när vi varje år förr åkte till stugan över påsken (jag fyllde även ofta år just då) och firade den där, precis som att vi varje sommar har en middag i stugan med allihopa eller att jag och syrran alltid får en chokladkalender till första advent av mamma. Jag älskar helt enkelt traditioner av alla slag och lilla p ska få massor av dem! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback