En minsta bra dag

Jag mådde ganska bra imorse, ont i huvudet och orkeslös men vad kan man förvänta sig efter en dag med magsjuka? Hur som så låg jag i soffan när jag plötsligt fick väldiga smärtor i höger rygg vid revbenen läskigt ont alltså, en efter en dök upp, kramp efter kramp som gjorde mig helt borta och andningen blev svårare och svårare, ska tillägga att inte ens lilla p var med i bilden utan det var bara jag min kropp att jag har en bebis i magen hade liksom ingen betydelse och de var ju därför som jag blev ännu mer rädd för paniken när man får kramp och ett tryck över bröstet som inte går att förklaras i ord är fruktansvärt! Ambulansen kom och räddade mig som tur var ska jag nog säga eftersom jag inte hunnit ringa någon annan som kunde förstå eller hjälpa mig det kändes verkligen som att sista krafterna var dit.

Jag mår bra nu, efter 5h på akuten och ett konstaterande om muskelkramper i höger sida, först trodde de blodpropp i lungan men de vet vi inte för de vill inte gärna röntga gravida och de vill ju inte jag heller så tror de att detta hända pga magsjukan igår som gjort att jag använt andra muskler jag inte använder och då kan man få muskelkramper/muskelspänningar av de, så vi hoppas på de och avvaktar. Är fruktansvärt rädd att detta ska hända igen dock men jag ska vila och ta de lite lugnt närmsta dagarna!

Jag har så otroligt fina människor runt mig som gör allt för mig, jag älskar er, ni är guld värda! Extra tack till min fina familj Lilian, mamma och syster som suttit hela tiden på akuten med mig! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback