Härmapa

Läste precis mitt astro för 2013 innan de läste jag linas blogg som fick mig att göra de, så jag gör som henne låter er läsa mitt, någon av er är säkert också vädur så här har ni, kommenterar de jag reagerar på i "()" :)


VÄDUREN

De strider du fick utkämpa förra året är dessvärre inte över – de kommer pågå till 2015; men trots det finns det gott om hopp.(denna mening kunna de väl hoppa över) Förra årets stora förändringar kom som ur tomma intet, men i år bjuds du inte på oväntade överraskningar.(bra hus och barn känns lagomt) Du är väl medveten om din situation nu (jag börjar bli ialla fall) , du vet varifrån trubbel kan närma sig,(jo tack de har jag lärt mig) och du vet hur du ska handskas med problemen.(mina problem är dina problem älskling) Kom ihåg detta i maj när det första orosmolnen samlas – du kommer vara redo och på din vakt.( Lovar att knte glömma) Det du kan förlora i maj får du åter i november, och tvärtom, så inte förrän vid årsslutet kan du utvärdera situationen, men du kommer märka att saker och ting rör sig framåt, små, små steg i taget. I slutet av 2013 kommer du ha kommit en lång väg från där du är idag, och efter 2014 har du nått ännu längre. ( kan inte annat än hålla med för så kommer det helt klart vara)

Som den impulsiva, otåliga väduren (gud vilka två passande ord för mig) önskar du såklart att du kunde nå alla dina mål i ett stort kliv men just den här resan fungerar annorlunda. Det kommer utmaningar och lärdomar längs vägen. Tänk på alla gamla berättelser där hjälten måste hitta vägen över floder som inte går att korsa, över höga berg och genom djupa dalar, allt för att nå sitt mål: det är precis det du måste ta dig igenom. (Så sant) Kom ihåg att pionjärer aldrig följer kartor – de skapar kartor för andra att följa. Mer konkret: det kommer en punkt i december när du får chansen att blicka tillbaka och reflektera över din egen utveckling. Du kommer inse att en strategi du valde under våren, trots att den fungerade någorlunda väl, inte var den ultimata vägen att gå ( det brukar vara så) – så du kommer välja en annan nästa gång. Men hade du inte vandrat just den vägen skulle du aldrig vetat det. Erfarenheterna är en stor del av vägen framåt, kanske rentav viktigare än målet självt.

När det kommer till kärlek och förhållanden kommer 2013 bli året du längtat efter. Venus och Mars, stjärnhimlens älskande, möts bara vartannat år och i olika delar av himlavalvet vid varje tillfälle. De har inte mötts i Väduren sedan 1985, men i år är de tillbaka just där så du kan förvänta dig något storartat och starkt av sommaren – från att inte kunna hålla er ifrån varandra till att inte ens prata med varandra, fram och tillbaka kanske flera gånger.(ser en hel del sanningar i de redan nu) Oavsett om du har en partner eller är singel kommer situationen troligen gå från det ena till det andra under året. I slutet av året är Venus och Mars positionerade där de har funnit respekt för varandra, ser varandras behov och viljor – med det sagt är det ändå inte omöjligt att du kan komma att sakna sommarens passionerade bergochdalbana…(jag älskar denna mening)

Ekonomiskt sett ser året bra ut,(härlig) särskilt under maj och juni, men se upp för en liten vurpa i december, (oppps, julklpparna till lilla p kan bli dyra alltså) men det jämnar ut sig under 2014. (Får jobba lite extra) Karriärmässigt ser det ut som att du utvecklar en mer långsiktig plan,(perfekt planerar ju att göra högskoleprovet) där du ser längre än var du befinner dig idag och blickar mot slutet av årtiondet. Sådan framförhållning är du inte van vid och trodde kanske inte att du kunde tänka så långsiktigt. Det sker en oväntad vändning i november som kan ta dig steget närmare dina långsiktiga mål – eller inte. Lita inte på din magkänsla här, utan tänk igenom saken noga. ( börja plugga eller inte kanske)

Intressant år måste jag säga, men känner redan nu att detta är lite vad jag förväntar mig och vad som förväntas av mig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback