Donator

Jag har gått och blivit donator, bröstmjölksdonator!

Det känns väldigt bra att jag gjorde detta eftersom jag har mycket mjölk över som kan hjälpa andra små liv på neurologen! Vår lilla/stora kille äter massor men ändå finns det över så detta beslut måste vara årets bästa!

Varför?
Jo för att jag aldrig någonsin kommer kunna Klara av att lämna blod eftersom jag är både nål och blodrädd så detta kändes då som en självklarhet att få göra för andra och för mig själv! Alla som kan borde faktiskt göra detta för det finns massor av för tidigt födda barn som behöver din hjälp i mån om du kan!

Hur?
Jag har fått låna en bröstpump och fått flaskor, pumpar ungefär en flaska om dagen (130 cl) som jag direkt fryser in när jag satt namn och datum på!

När?
Dessa kommer jag frakta i frysväska till sjukhuset, måste minst ha en liter med mig när jag lämnar så 8 flaskor ungefär och de tar väl ca 7 dagar!

Ska också tillägga att sjukhuset köper detta av mig, en symbolisk summa ser jag det som eftersom det verkligen inte är pengarna som lockar mig direkt!

Om ni funderar över något, var inte rädda att fråga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback