Barnsäkert

Jag vill inte vända Leonel utåt i vagnen så därför letar jag en ny barnvagn trotts att jag verkligen älskar våran. Har beslutsångest! 
Har också vart på mammagruppen idag då vi pratat om säkerhet i hemmet, bilen och hur man gör när dem sätter i halsen! 

Det är verkligen viktigt allt dethära med att säkra hemmet allt från eluttag och om spisen sitter fast, att barnen ska sitta bakåtvända minst till fem års ålder och jag kan verkligen inte första hur man kan äventyra sitt barns säkerhet i bilen för det finns så många galningar där ute, ett barn som är 5 år har inte tillräckligt utvecklade muskler i nacken som kan stå emot en krock även om man krockar i 30 km/h så att tänka på sitt barns bästa är att ha dem bakvända så länge som möjligt!! 

För dig gör jag allt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback